Παρασκευή 15 Μαΐου 2020


ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΌΧΙ στο περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται στην Πειραϊκή! 

Συγκέντρωση των Κομματικών Οργανώσεων Δήμου Πειραιά του ΚΚΕ ενάντια στη μετατροπή της περιοχής σε προβλήτα κρουαζιέρας

Με συνθήματα όπως: «Δεν θέλουμε προβλήτες στην Πειραϊκή, που θα υποβαθμίσουν κι άλλο τη ζωή», «Το έγκλημα που γίνεται στην Πειραϊκή, το ψήφισαν κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ μαζί»«Ρύπανση - ανεργία - αυταρχισμός, αυτός είναι ο καπιταλισμός», πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργάνωσαν απόψε οι ΚΟ Δήμου Πειραιά του ΚΚΕ στην Πειραϊκή.
Μια κινητοποίηση - κάλεσμα στο λαό του Πειραιά να παλέψει ενάντια στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς στο λιμάνι, που περιλαμβάνουν και τα έργα καταστροφής της ακτής της Πειραϊκής, με την υλοποίηση του φαραωνικού έργου επέκτασης της προβλήτας της κρουαζιέρας από την «COSCO». Μάλιστα, αυτή είναι μόνο η αρχή, αφού προβλέπεται και Β' φάση, με τρεις ακόμα θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή που εκτείνεται έως τον «Σταυρό» της Πειραϊκής. Σε αυτό το σημείο πραγματοποιήθηκε η αποψινή συγκέντρωση και ακολούθησε πορεία στις γειτονιές της περιοχής.

Παραβρέθηκαν η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ και ο Βαγγέλης Μαρούπας, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας της ΤΕ Πειραιά. Επίσης, ο Στέλιος Μπενετάτος, περιφερειακός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης».
Μιλώντας στους συγκεντρωμένους, ο Αλέξανδρος Κοτέας, μέλος του ΤΓ Πειραιά του ΚΚΕ, ανέδειξε ανάμεσα σε άλλα τις σοβαρές επιπτώσεις από τη μετατροπή της Πειραϊκής σε αποβάθρα, όπως την αλλοίωση της ακτογραμμής, την καταστροφή του φυσικού και αρχαιολογικού τοπίου, την περιβαλλοντική υποβάθμιση στη θάλασσα του Σαρωνικού, την παρεμπόδιση της πρόσβασης των κατοίκων στη θάλασσα, αλλά και την ατμοσφαιρική ρύπανση από τα κρουαζιερόπλοια και τα φορτηγά εξυπηρέτησής τους.
«Οι ανάγκες των κατοίκων "ποδοπατούνται" προς όφελος του κέρδους», σημείωσε το στέλεχος του Κόμματος, υπογραμμίζοντας ότι αυτό αποτυπώνεται και στον πρόσφατο περιβαλλοντοκτόνο νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ, με τη βολική αποχή του ΣΥΡΙΖΑ.
Δείχνοντας μάλιστα τις κάθε είδους διευκολύνσεις που δίνονται από το κράτος σε έργα όπως το παραπάνω, σημείωσε ότι η «COSCO» χρηματοδοτείται για το συγκεκριμένο έργο με 114 εκατ. ευρώ από την ΕΕ και την Περιφέρεια Αττικής, με απόφαση της προηγούμενης διοίκησης ΣΥΡΙΖΑ, που «ξεκλειδώνεται» από τη σημερινή διοίκηση της ΝΔ.
Συνεχίζοντας την ανάδειξη των ευθυνών των τοπικών αρχών τα τελευταία χρόνια, θύμισε ότι τα έργα στην Πειραϊκή εγκρίθηκαν από την κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ το 2013 και η εκτέλεσή τους έγινε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2016 και το 2018. Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Ναυτιλίας της ΝΔ σήμερα επικαλείται τη σχετική άδεια που είχε δώσει ο ΣΥΡΙΖΑ για να υποστηρίξει τη νομιμότητα του έργου. «Από κοντά είναι και η δημοτική αρχή Πειραιά και οι παρατάξεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο Πειραιά. Ο δήμαρχος δεν παραλείπει σε κάθε δήλωσή του να εκθειάζει την "επένδυση" στην Πειραϊκή και συνολικά στο λιμάνι του Πειραιά», πρόσθεσε ο Αλ. Κοτέας.
«Όλοι τους είναι συνεργοί στο έγκλημα που διαπράττεται», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «δικαιολογημένα ο κόσμος της Πειραϊκής αγανακτεί και ανησυχεί για αυτήν την εξέλιξη».
Σχολίασε επίσης προτάσεις που διακινούνται από άλλες δυνάμεις, οι οποίες ως απάντηση σε αυτούς τους σχεδιασμούς μιλούν για «δημόσιο λιμάνι με εργατικό έλεγχο», στο πλαίσιο της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Όπως είπε, τέτοιες θέσεις «στόχο έχουν να επαναφέρουν στην ατζέντα τις γνώριμες από το παρελθόν "κρατικοποιήσεις", συσκοτίζουν την κατάσταση και σκόπιμα αποκρύβουν από την εργατική τάξη ότι το αστικό κράτος, ως ο συλλογικός καπιταλιστής, πολλές φορές έρχεται να "εξαγοράσει" προβληματικές επιχειρήσεις και εγκαταστάσεις, προκειμένου, αφού πληρώσει ο ελληνικός λαός τα σπασμένα, να τα παραδώσει ξανά προς αξιοποίηση στο κεφάλαιο».
Στον αντίποδα βρίσκονται οι θέσεις του ΚΚΕ, αφού «το λιμάνι του Πειραιά, όπως συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας, μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Η ικανοποίηση των εργατικών - λαϊκών αναγκών μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία από τους καπιταλιστές και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις προς όφελος της εργατικής τάξης και των συμμάχων της, με κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο».
Με βάση τα παραπάνω, ο Αλ. Κοτέας κάλεσε εκ μέρους του Κόμματος, το λαό και τη νεολαία «να παλέψουν ενάντια στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς στο λιμάνι. Πάλη που να συναντιέται με τον συνολικότερο αγώνα απέναντι σε μια πολιτική που τσακίζει τα εργατικά - λαϊκά στρώματα, με στόχο ένα δρόμο ανάπτυξης που δεν θέτει στο επίκεντρο το κέρδος, αλλά τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες».