Κυριακή, 31 Μαρτίου 2019

Εκδήλωση για τις εξελίξεις με το masterplan της «COSCO» και την ανάπλαση στα Λιπάσματα



Εκδήλωση - συζήτηση με θέμα: «Οι εξελίξεις σε σχέση με το masterplan της "COSCO" και την ανάπλαση στο χώρο των Λιπασμάτων. Οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους και τους κατοίκους της περιοχής. Η διεκδίκηση του χώρου για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών του λαού», πραγματοποιήθηκε από τις ΚΟ Κερατσινίου - Δραπετσώνας του ΚΚΕ στις 27 Μάρτη.

Στην εκδήλωση μίλησαν ο Ηλίας Τσιμπουκάκης, μέλος της ΕΠ Αττικής του ΚΚΕ και του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ και ο Γιώργος Καλαμαράς, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής και υποψήφιος Δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Στους ανταγωνισμούς που εκδηλώνονται στο λιμάνι του Πειραιά, αναφέρθηκε ο Ηλ. Τσιμπουκάκης, λέγοντας ότι «η "Cosco" υλοποιεί το σχέδιό της να αναβαθμίσει τον Πειραιά σε κεντρική πύλη του ευρω-ασιατικού εμπορίου, καθώς είναι το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά από το Σουέζ.

Έχει εντάξει το λιμάνι του Πειραιά στο στρατηγικό της σχέδιο "Μία Ζώνη - Ένας Δρόμος", το νέο "δρόμο του Μεταξιού" που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη με χερσαίους και θαλάσσιους δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων και Ενέργειας. Αυτό το σχέδιο για τον Πειραιά που ήδη υλοποιείται, δεν είναι μονόπρακτο έργο. Ήδη εκδηλώνονται μια σειρά αντιθέσεις, τις οποίες επιχειρεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να διαχειριστεί με πρώτη και κύρια τη βασική αντίφαση της πολιτικής της: Απ' τη μια θέλει να κατοχυρώσει τον πιο αποτελεσματικό της ρόλο ως σημαιοφόρου των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ στην περιοχή Βαλκανίων και Νοτιοανατολικής Μεσογείου, στα πλαίσια των διεθνών ιμπεριαλιστικών συμμαχιών της άρχουσας τάξης. Απ' την άλλη, να μετατρέψει τη χώρα σε βασική πύλη μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ ΕΕ και Κίνας - Ασίας. Αυτή η αντίφαση μπλέκεται με τον οικονομικό - πολιτικό και στρατιωτικό ανταγωνισμό των ΗΠΑ με το στρατηγικό τους αντίπαλο την Κίνα, των ΗΠΑ με την ΕΕ και μεταξύ Κίνας και ΕΕ. Ενώ συνοδεύεται από μια σειρά παρεμβάσεις και τμημάτων του εγχώριου κεφαλαίου (εφοπλιστικού - εμπορικού - τουριστικού και κεφαλαίου στο χώρο Ναυπηγοεπισκευής), με βάση τα ιδιαίτερά τους συμφέροντα».
Σημείωσε τους σχεδιασμούς των εφοπλιστών και του Δήμου Πειραιά, λέγοντας ότι «η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προσπαθεί να ισχυροποιήσει της εγχώριες επιχειρήσεις, συγκροτώντας το ναυτιλιακό "Cluster Maritime Hellas" που συνδέει αλληλοσυμπληρούμενες εταιρείες ναύλωσης, επισκευών και εξοπλισμών πλοίων, καθώς και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο Δήμος Πειραιά, σε συνεργασία με τοπικούς εργοδοτικούς φορείς ως δήθεν εκφραστής των συμφερόντων της τοπικής κοινωνίας, προσπαθεί να εκφράσει σ' ένα βαθμό το τοπικό εμπορικό, τουριστικό και βιομηχανικό κεφάλαιο στη διαπραγμάτευσή του με την "Cosco". Δίνει έμφαση στην ενίσχυση του εγχώριου Ναυτιλιακού Cluster και στην αναβάθμιση των παραλιμένιων αστικών χώρων με την προσέλκυση επενδύσεων. Ο δήμαρχος Μόραλης προβάλει ως όραμα να καταστεί ο Πειραιάς ανταγωνιστικό κέντρο της γαλάζιας οικονομίας. Το σχέδιό του για ολοκληρωμένη Αστική Παρέμβαση στον Πειραιά, όπως και η λεγόμενη Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση Πειραιά, υπηρετεί τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των εγχώριων μονοπωλιακών ομίλων και των μεγάλων επιχειρήσεων του Πειραιά.
Από αυτή τη σκοπιά πρέπει να εξεταστεί το ζήτημα της "αξιοποίησης" του χώρου των Λιπασμάτων, που ήρθε ξανά στην επικαιρότητα με την έναρξη των διαδικασιών απαλλοτρίωσης τμήματος της συνολικής έκτασης, των 240 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της Εθνικής Τράπεζας με κονδύλι της Περιφέρειας Αττικής». Όπως είπε, «όλα αυτά τα στοιχεία της ανάπλασης και του σχεδιασμού εκμετάλλευσης της έκτασης, συνηγορούν στο γεγονός ότι όποιο και αν είναι το τελικό σχέδιο που θα επιλεγεί, θα έχει στόχο όχι την κάλυψη των αναγκών των εργαζόμενων κατοίκων της περιοχής, αλλά τη διασφάλιση κερδοφόρων επενδύσεων στην περιοχή του Λιμανιού». (Ολόκληρη η ομιλία στο τέλος του κειμένου)
Ο Γ. Καλαμαράς αναφέρθηκε στο ρόλο της τοπικής διοίκησης, λέγοντας ότι «το δικό τους ρόλο παίζουν η δημοτική και περιφερειακή αρχή του ΣΥΡΙΖΑ. Επί τροχάδην να θυμίσουμε ότι όταν ιδιωτικοποιούνταν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στο κινεζικό μονοπώλιο της "Cosco", η δημοτική αρχή πανηγύριζε για την παραχώρηση των 82 στρεμμάτων της λιμενικής ζώνης που παραχωρήθηκαν ως πολιορκητικός κριός. Βάραγε παλαμάκια και έκανε φιέστες μαζί με τον πρωθυπουργό της χώρας. Την ίδια στιγμή, αδειοδοτείται για χρήση των δεξαμενών, ο καπιταλιστής Μελισσανίδης από την προηγούμενη κυβέρνηση, για την αποθήκευση slops. Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την άδεια της περιφέρειας ΣΥΡΙΖΑ και τα στραβά μάτια της δημοτικής αρχής ΣΥΡΙΖΑ, αδειοδοτεί τον Μελισσανίδη με νέα άδεια εμπορίας πετρελαιοειδών από τις συγκεκριμένες δεξαμενές. Με το άρθρο 70 στο μεσοπρόθεσμο, έδωσαν επέκταση της άδειας για 20 χρόνια ακόμα και ζεστό χρήμα στην "Oil one", 1,5 εκατ. ευρώ, για να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία της, δηλαδή να σπέρνει θάνατο στην περιοχή».
Αντίθετα, ανέφερε πως «οι Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ, οι κομμουνιστές όπου και αν δρούμε, από την πρώτη στιγμή είχαμε προειδοποιήσει για τις εξελίξεις που έρχονται και σχετίζονται με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Αποκαλύψαμε την αντιλαϊκή πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και της σημερινής. Αναδείξαμε ως επικίνδυνη τη δημοτική αρχή του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και αυτής της περιφέρειας, ακριβώς γιατί υπηρετούν τα σχέδια του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου. Οργανώσαμε την πάλη ενάντια στα σχέδια που θέλουν απλό παρατηρητή το λαό, να αποδέχεται στωικά τις ορέξεις του κεφαλαίου. Απαιτήσαμε και απαιτούμε την απαλλοτρίωση του συνόλου του χώρου των 640 στρεμμάτων χωρίς αντίτιμο και την αξιοποίησή του ως χώρο Πρασίνου, Αθλητισμού, Πολιτισμού, Αναψυχής και Υγείας. Χωρίς την παραχώρηση σε ιδιώτες, με ευθύνη και χρηματοδότηση του κράτους για ό,τι φτιαχτεί, αλλά και μετά για τη συντήρησή του».
Παρακάτω βρίσκονται οι ηλεκτρονικοί σύνδεσμοι για τις ομιλίες:
https://www.902.gr/sites/default/files/MediaV2/20190331/omilia_ilia_tsimpoykaki_drapetsona_1.pdf
https://www.902.gr/sites/default/files/MediaV2/20190331/omilia_kalamara_gia_ta_lipasmata_27-3_1.pdf