Εργαζόμενε - η, αυτοαπασχολούμενε - η, νέε - α,
Η COSCO, με την ανοχή της κυβέρνησης της ΝΔ, συνεχίζει ακάθεκτη εν μέσω πανδημίας την κατασκευή προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή. Όλα αυτά ενώ έχουν εκδηλωθεί μαζικές αντιδράσεις από τα εργατικά σωματεία, τους μαζικούς φορείς και τους κατοίκους του Πειραιά ενάντια σε αυτή την εξέλιξη, ενώ προσωρινά έχει ανακληθεί από το ΣτΕ η άδεια για βυθοκορήσεις. Η COSCO όλα αυτά τα χρόνια "σπάει" το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ κερδοφορίας και θέλει να επεκτείνει τις επενδύσεις της για να την αυξήσει ακόμα περισσότερο, για αυτό θέτει επιτακτικά το ζήτημα της παραχώρησης του επιπλέον 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην ιδιοκτησία της και τη δυνατότητα κατασκευής 4ης προβλήτας για εμπορευματοκιβώτια.
Η COSCO και η επένδυσή της στο λιμάνι του Πειραιά αποτελεί πλέον εμβληματικό παράδειγμα ότι οι επενδύσεις και τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων είναι πάντα εις βάρος των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων και του λαού. Γιατί χτίζει την κερδοφορία της πάνω στην ένταση της εκμετάλλευσης των λιμενεργατών και συνολικά των εργαζομένων στο λιμάνι, όπου επικρατούν οι εργολαβικές σχέσεις, τα ελλιπή μέτρα υγείας και ασφάλειας -που είναι ακόμα πιο οξυμένα σε περίοδο πανδημίας- η εντατικοποίηση της δουλειάς, η εργοδοτική τρομοκρατία, η στοχοποίηση πρωτοπόρων συνδικαλιστών εργατών. Ενώ τα δικαιώματα του λαού του Πειραιά για καλύτερη ποιότητα ζωής, για λιμενικές υπηρεσίες που να καλύπτουν τις ανάγκες του, για πρόσβαση στη θάλασσα και ελευθέρους χώρους για αναψυχή, για προστασία του περιβάλλοντος και του φυσικού τοπίου ασφυκτιούν κάτω από τη μετατροπή του λιμανιού του Πειραιά σε ένα τέρας με κοντέινερ και κρουαζιερόπλοια, δίπλα στις ήδη επιβαρυμένες λαϊκές συνοικίες που υπάρχουν καζάνια πετρελαιοειδών και παντελής έλλειψη ελεύθερων χώρων.
Οι "«φωνές" που ακούγονται το τελευταίο διάστημα από τη μεριά εφοπλιστών και επιχειρηματιών του Πειραιά, ενάντια στην COSCO, είναι γιατί όλοι αυτοί έχουν "καημό" να εξασφαλίζουν τα δικά τους συμφέροντα και κέρδη, όχι το μεροκάματο των εργατών ή τη δουλειά με δικαιώματα μέσα στα καράβια, στο λιμάνι ή στη Ζώνη. Άλλωστε …είναι οι εφοπλιστές που σήμερα επιτίθενται στα δικαιώματα των ναυτεργατών, όπου η ανεργία μαστίζει, υγειονομικά πρωτόκολλα δεν υπάρχουν, ενώ συνεχίζεται ο εγκλωβισμός των χιλιάδων ναυτεργατών στα καράβια σε όλο τον κόσμο. Είναι οι εργολάβοι της Ζώνης που δεν υλοποιούν τη ΣΣΕ, που εντατικοποιούν τη δουλειά για να αυξήσουν τα κέρδη τους, που με ευθύνη τους δεν εφαρμόζονται μέτρα ασφάλειας και μετράμε δεκάδες νεκρούς και σακατεμένους μεταλλεργάτες.
Την ίδια ώρα κάποιοι από τους παραπάνω επιχειρηματικούς φορείς συμμετέχουν στους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης της ΝΔ και της πρεσβείας των ΗΠΑ, για την επένδυση της αμερικανικής ONEX στα "γειτονικά" Ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά, αναμασώντας τα ίδια ξεπεσμένα επιχειρήματα περί "ανάπτυξης που έρχεται" και που "ο λαός του Πειραιά θα πάρει κομμάτι"… αντίστοιχα με αυτά που ακούγαμε από τους ίδιους όταν ξεκινούσε η επένδυση της COSCO. Αποκρύβουν μάλιστα την ακόμα πιο επικίνδυνη εμπλοκή της χώρας μας στους πολεμικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, αφού στα ναυπηγεία αυτά θα επισκευάζονται και θα συντηρούνται τα πολεμικά πλοία του 6ου στόλου των ΗΠΑ, που συμμετέχουν σε αιματηρές επιχειρήσεις, σε πολέμους, που μακελεύουν λαούς.
Οι εναντιώσεις της δημοτικής αρχής Μώραλη και των δημάρχων του ΣΥΡΙΖΑ σε Κερατσίνι - Δραπετσώνα και Πέραμα δεν γίνονται από τη σκοπιά των εργατικών - λαϊκών αναγκών αλλά για να στηρίξουν τα συμφέροντα επιχειρηματιών, εργολάβων, εφοπλιστών κ.ά. ενάντια στην COSCO, αλλά και τις επιδιώξεις των ΗΠΑ στην περιοχή.
Η δημοτική αρχή Μώραλη, που συνδιοικεί με την παράταξη της ΝΔ, έχει βάλει πλάτη στην υλοποίηση του master plan. Έλεγε ότι ο "Πειραιάς αλλάζει", "γίνονται επενδύσεις", εντέλει "γίνεται κάτι καλό". Τώρα, διά στόματος Β. Μαρινάκη διεκδικεί να πάρουν και άλλοι επιχειρηματίες μερίδιο από τα κέρδη. Η διοίκηση Μώραλη μαζί με τη δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στον Πειραιά μπορεί τώρα να φωνάζουν για το αν η COSCO τηρεί τους νόμους και τους περιβαλλοντικούς όρους, όμως το "θυμήθηκαν" αφού της έδωσαν "γην και ύδωρ". Την ίδια ώρα δεν έχουν βγάλει "κιχ" για το νομικό οπλοστάσιο που έχουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι μετά από την ψήφιση του περιβαλλοντοκτόνου νόμου που ετοίμασε ο ΣΥΡΙΖΑ και ψήφισε η ΝΔ. Όλοι μαζί θολώνουν τα νερά αναμασώντας τα περί περιβαλλοντικής νομιμότητας των έργων της COSCO, που ακόμα και αν γίνουν με το «γράμμα του νόμου», τα αποτελέσματα για τους εργάτες και συνολικά τον λαό του Πειραιά θα είναι επιζήμια.
Οι δημοτικές αρχές του ΣΥΡΙΖΑ σε Κερατσίνι - Δραπετσώνα και Πέραμα θα ήθελαν πολύ ο λαός της περιοχής να έχει "μνήμη χρυσόψαρου" και να ξεχάσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε το ξεπούλημα του ΟΛΠ στην COSCO, τη χρηματοδότησε μέσω Περιφέρειας, στήριξε το master plan. Θα ήταν βολικό να ξεχάσει την αμέριστη στήριξη που προσέφεραν στα σχέδια της COSCO όταν τους έταζε ποσοστό από τον τζίρο της. Τώρα εναντιώνονται στοιχισμένοι πίσω από τα επιχειρηματικά συμφέροντα όπως των εργολάβων, με τους οποίους συναγελάζονται σε συγκεντρώσεις.
Το ΚΚΕ καλεί τον λαό του Πειραιά να δώσει απάντηση στους σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς COSCO - εφοπλιστών - εργοδοτών, διεκδικώντας τις σύγχρονες ανάγκες του.
Να παλέψει ενάντια:
- Στο master plan της COSCO. Όχι στα έργα για την κατασκευή προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή, στην κατασκευή 4ης προβλήτας σε Κερατσίνι - Δραπετσώνα.
- Στη μετατροπή των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Σκαραμαγκά και όποιας άλλης υποδομής, σε υποστηρικτικές υποδομές του 6ου στόλου των ΗΠΑ και συνολικά στη βαθύτερη εμπλοκή της χώρας μας στους επικίνδυνους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς.
- Στην πολιτική της ΕΕ για την "απελευθέρωση" των λιμενικών υπηρεσιών.
- Σε όλους τους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς που επιβαρύνουν την περιοχή του Πειραιά, οδηγούν σε νέους κινδύνους για τη ζωή, την εργασία και τα δικαιώματά μας.
Να παλέψει για ένα λιμάνι που να είναι περιουσία του λαού, για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του».